Bumper
Bumper er en videoannonse på inntil 6 sekunder som spilles av med lyd i forkant av det redaksjonelle innholdet. Et en-til-en forhold med brukeren, med høy oppmerksomhet som følge av selvvalgt innhold, sikrer god synlighet og høy completion rate av din video. En bumper kan ikke skippes.
Vi har et samarbeid med noen utvalgte partnere på dette produktet, Nettavisen/Amedia, Startsiden og Finansavisen. Over 90% av visningene leveres på TV2.no. Grunnet høy etterspørsel er det dessverre ikke mulig å segmenter eller frekvensstyre på dette formatet.
Teknisk
Om det er egen film til nett, skal denne leveres til ad@tv2.no. Videofiler kan hostes av TV2.no. Leveringsfrist for filmkode/videofil: 5 dager.
Lyd
Det godtas lyd i annonser, men den skal være brukeraktivitet, ved klikk/play knapp.
Anbefalte formater
DVCPRO, DVCPRO HD, Windowsmedia, Flash VP6, MXF, MPEG 2, Quicktime DV 4:3 eller anamorphic(16:9). MPEG-4, H264. Jo høyere kvalitet klippet har jo bedre gjengivelse vil det bli. Kvaliteten utgjøres av :
- Video frame size,
- Videobitrate og
- Framespr sekund
F.eks: 1080i(1920×1080) eller 720p(1280×720). Helst 50 frames. Helst progressivt, men både 25 frames progressivt eller 50 frames interlaced er ok.
Audio
Videoannonser leveres med lyd som er flatet på –12db.
Minstekrav til kvalitet
Framesize: 1920×1080, square pixels for formater som H264 og MPEG-4, og WindowsMedia, datarate 5 Mbit video, 192 Kbps audio i AAC eller MP3 format(andre kan supporteres), 25 frames pr sekund, alle supporterte format nevnt over.
På enkelte plattformer vil videoen ha autoplay uten lyd.