Samarbeid mellom Kid Interiør og Funkyfam

Kid Interiør og Funkyfam, bestående av treningsprofilen Jørgine Massa Vasstrand og hennes storfamilie, hadde et bredt samarbeid høsten 2019.  

Kunde:
Kid Interiør
Kanal:
Aktivering av Funkyfam-sponsorat

Utfordring

Hovedmålet for Kid Interiør var å treffe en yngre målgruppe, samt knytte seg til Jørgine og merkevaren Funkygine. Jørgine og familien skulle flytte inn i nytt hus i serien, og utfordringen var derfor å sikre at samarbeidet mellom Kid Interiør og Funkyfam ble en naturlig og troverdig match.

Løsning og resultat

Løsningen var et felles prosjekt mellom TV 2 og Egmont med både sponsorat, produktplassering gjennom hele sesongen, digitale annonser på tv2.no og aktiviteter i Funkygine sine egne kanaler. I serien ser du blant annet Jørgine og mannen Morten plukke ut ting i butikk, og at de skifter til nytt sengetøy fra nettopp Kid.

I samme periode kjørte Kid Interiør TV-reklame for å styrke tilstedeværelsen ytterligere.

Resultatet ble god tilstedeværelse i ulike kanaler. 72 % av Funkyfam-seerne sier også at de vil vurdere Kid Interiør neste gang de skal kjøpe noe i produktkategorien.

Kontaktpersoner

Anette Hultgreen

Anette Hultgreen

Team- og kundesjef