Produkter vi tilbyr

Her finner du informasjon om alle produktene i Konseptavdelingen

Vi forvalter et område hvor det redaksjonelle og det kommersielle møtes. Merkevaren og vår redaksjonelle troverdighet er det viktigste vi har. Derfor har vi gode rutiner for å sikre at både lovregler, presseetiske prinsipper og at TV 2s verdier ivaretas.

Noen ganger er det riktig for annonsører å hekte seg på programmer som allerede har etablert et stort engasjement. Dette kan de gjøre ved å sponse vårt redaksjonelle innhold. Produktene vi tilbyr er sponsorvignetter og spons-overlay, sponsede innslag på TV, produktintegrering i sendinger og sponset innhold i sosiale medier.

Når annonsørene ønsker å sette søkelys på temaer eller verdier som er viktig for dem, og når redaksjonen har sammenfallende interesser, kan det være aktuelt med FFP lineært eller digitalt.

Vi har den bredeste dekningen av de kommersielle TV-kanalene, den største norske strømmetjenesten TV 2 Play, den 3. største nettavisen tv2.no , over 1 million følgere på Facebook og stort engasjement i sosiale medier.

Summen av dette er vår USP. Og den er det ingen andre norske mediehus som kan matche!

Programspons

  • Sponsoridentifisering i og rundtprogram/sportsrettighet på TV 2 Play/TV 2 Direkte og relevante artikler/videoer på tv2.no.

Visningsspons

  • Spons av visninger på TV 2 Play. Valuta for kjøp er visninger. Nytt produkt på TV 2 Play som benytter spons overlay for å identifiserer sponsorene. Link til spesifikasjoner

Produktintegrering

  • Integrering av produkt i en redaksjonell kontekst. Plasseringen kan være av ulik art, eksempelvis et fysisk produkt, et sted, eller en verbal plassering. Produktplasseringer kan integreres i programmets innhold i varierende grad, og mulighetene er mange.