Samarbeid mellom KLP og Samuel & Bestefar

Pensjon og finansielle tjenester kan være "kjedelig" å kommunisere rundt, fordi det kan være vanskelig å finne godt innhold som belyser behovet for å tenke fremover.

Kunde:
KLP
Kanal:
Aktivering av Samuel & Bestefar-sponsorat

Utfordring

KLP ønsket å ta samfunnsansvar over tematikken, og TV 2 ønsket en kommersiell partner for Samuel & Bestefar. 

Løsning og resultat

Løsningen ble å lage 14 sosiale medier-innslag i samarbeid med KLP. Klippene fikk frem varme øyeblikk fra serien, uten å avsløre resten av innholdet for publikum. Innholdet handlet om temaer som KLP kunne identifisere seg med. 

Resultatet ble et stort engasjement i sosiale medier:

  • Total rekkevidde: ~2 725 000
  • Visninger (3 sek+): ~1 557 000
  • Likes, kommentarer og delinger:  ~30 350

Kontaktpersoner

Erik Beckmann

Erik Beckmann

Senior konseptrådgiver