Vi ønsket å jobbe tettere med McDonald's, og gjøre noe utover «vanlige» kampanjer på TV og digitalt.
Vi ønsket å jobbe tettere med McDonald's, og gjøre noe utover «vanlige» kampanjer på TV og digitalt.
Flere tenker nok at det å jobbe på McDonald’s utelukkende betyr «å flippe burgere». Sannheten er imidlertid at McDonald’s spiller en viktig rolle som en inkluderende arbeidsplass for tusenvis av ungdom, både i Norge og på verdensbasis.
For mange er McDonald’s også et viktig springbrett videre i karrieren, og McDonald’s oppfordrer derfor andre arbeidsgivere til å «stjele» deres ansatte.
Løsningen ble å skrive inn at Adrian, den ene sønnen i TV 2s nye familiekomedie «Farfar», jobber på McDonald’s.
Resultatet ble en naturlig, skreddersydd og sømløs produktplassering. Det spises aldri en burger, og det pushes ingen produkter. Derimot er det naturlige scener der Adrian drar til jobb i uniformen sin, eller forteller om hvor mye han lærer der – både teambuilding, kommunikasjon og lederutvikling.