Pantelotteriet ønsket fokus og oppmerksomhet rundt Røde Kors-Knappen, og inspirere flere til å velge dette alternativet når de panter flasker.
Pantelotteriet ønsket fokus og oppmerksomhet rundt Røde Kors-Knappen, og inspirere flere til å velge dette alternativet når de panter flasker.
Pantelotteriet ønsket å gjøre noe utover standard annonsering hos TV 2 i form av vanlig TV-reklame eller digitale annonser. Utfordringen ble derfor å finne en annen måte å gi Pantelotteriet og Røde Kors-Knappen oppmerksomheten og fokuset de ønsket på.
Løsningen ble å skrive inn en egen karakter, Løken, i TV 2s humordrama "En får væra som en er". Løken lever for panting, og en dag skal han klare å vinne førstepremien i Pantelotteriet på én million kroner.
Resultatet ble en morsom produktplassering med gjennomgående god synlighet, der Pantelotteriet var med på å spille en av hovedrollene til en stor drama-produksjon. Dette ga igjen økt oppmerksomhet rundt både panting, Pantelotteriet og Røde Kors-knappen.