Xplora, et relativt ungt nordisk IOT selskap, opplevde at deres produkt, mobilklokker for barn, var et ukjent produkt for mange. I tillegg hadde merkevaren Xplora lav kjennskap.
Xplora, et relativt ungt nordisk IOT selskap, opplevde at deres produkt, mobilklokker for barn, var et ukjent produkt for mange. I tillegg hadde merkevaren Xplora lav kjennskap.
Utfordringen var derfor å øke kjennskap til merkevaren, samt øke salget av mobilklokkene. Siden Xplora sin mobilklokke var et relativt ukjent produkt, var det også viktig å få frem hvorfor man bør velge dette produktet
over en smarttelefon til barn.
Løsningen ble TV-reklame, der Xploras reklamefilm demonstrerte mobil-klokkenes funksjoner og fordeler.
Direkteeffekten på salget av TV-kampanjen var all time high - salget økte
med over 100 % sammenlignet med samme periode året før.
Xplora opplevde også en økt andel av de som vil vurdere å kjøpe og prøve produktet, og var svært fornøyde med samarbeidet.