Vinner Q4

Annonsør:
Telia
Kampanje:
Telia X - Ubegrenset Data
MedieByrå:
Try/Opt
Reklamebyrå:
Try

Telekom er ofte en vanskelig bransje når det gjelder det å lage effektiv kommunikasjon i Display-kanaler. Men her har Telia og Try virkelig klart det. Reklamen tar i bruk gjenkjennelige elementer fra Telia sitt kommunikasjonskonsept “Vi bygger Norge” og kobler dette opp mot lanseringen av sitt nye produkt, Telia X.

Telia har benyttet seg av TakeOver Mobil som et dominerende reklameprodukt og har klart å kommunisere flere budskap i én og samme annonseløsning. Alt på en lekker og tydelig måte. Annonsen har svært gode resultater gjennomgående, men det som skiller seg særlig ut er at leserne på TV2.no har satt seg betydelig mer inn i budskapet i reklamen (74% oppgir at ha lest reklamen nøye). Det gjør at reklamen scorer desidert best av alle på “high-attention” i Q4. I tillegg oppgir hele 73% at reklamen gjør dem mer positiv til Telia som avsender.